Hola, soc Vicky Llàcer Anduix, tinc 59 anys i forme part d’aquest projecte de confluència des del primer dia.
Des que tinc memòria he estat al carrer defensant allò que considere essencial: una Educació pública i de qualitat, una Sanitat universal, el dret a un habitatge digne, els drets de les dones i, en general, qualsevol dret humà que es veja amenaçat. Ho he fet sempre, primer al costat de mon pare (que va ser el meu exemple i referent) i després amb moltes companyes i companys dels quals he aprés i que m’han fet créixer com a persona.
He decidit presentar-me com a candidata a la llista de primàries de Guanyar Alcoi perquè cada vegada tinc més clara la necessitat de treballar per una manera de fer política més transparent, més honesta i més participativa. L’any i poc que vaig estar com a regidora em va fer veure que hi ha molt més per fer del que imaginava, i també les dificultats reals que hi ha quan intentes canviar les coses des de dins. Lluny de desanimar-me, això m’ha reforçat les ganes i la il·lusió.
Continue pensant que el propòsit de Guanyar és demostrar que es poden fer les coses d’una altra manera, posant les persones al centre. Per aconseguir-ho, la participació i la transparència són imprescindibles, igual que una administració municipal ordenada i àgil, capaç de donar resposta real a les necessitats de la gent.
Crec que cal apostar per unes polítiques socials que siguen de veritat útils i eficients, que garantisquen les necessitats bàsiques de tothom. I al mateix temps, és fonamental impulsar la promoció econòmica perquè la gent puga desenvolupar un projecte de vida digne. Tindre una feina estable i que no et faça dependre de ningú és una necessitat bàsica.
També defense la recuperació de la gestió dels serveis públics. Quan els serveis es gestionen des del públic, el benefici és per a la ciutat i per a la ciutadania, no per a empreses que busquen el màxim guany encara que siga a costa de la qualitat.
I, a més, crec que vivim un moment delicat. Els drets que hem aconseguit amb anys de lluita són fràgils, i la dreta i l’extrema dreta han deixat clar que no tenen cap problema a retallar-los. Els drets costen molt de guanyar, però és massa fàcil perdre’ls. Per això sent que és necessari estar-hi, treballar i no abaixar la guàrdia.
Ara, amb aquestes primàries, el que vull és formar part d’un equip fort, compromés i il·lusionat, capaç de continuar treballant per la ciutat i per la seua gent. Un equip que tinga clar que la política ha de servir per millorar la vida de les persones, no per complicar-la.
Siga quina siga la decisió de les persones que participen a les primàries, jo continuaré treballant per Guanyar Alcoi. Crec fermament en els valors que defineixen aquest projecte, i tinc clar que la lluita al carrer i a les institucions ha d’anar de la mà. M’il·lusiona poder continuar aportant el que puga a aquesta confluència tan necessària.
