També estem a les xarxes socials

Comunicat respecte a la concurrència de Guanyar Alcoi a les pròximes eleccions municipals
14.03.2019

Després de mesos de contactes i negociacions entre les nostres organitzacions, tant Guanyar Alcoi com Podem hem decidit de mutu acord finalment que cadascuna seguisca el seu camí de cara a les pròximes eleccions del 26 de maig de 2019. Des de Guanyar Alcoi hem intentat anar conjuntament fins a gairebé l’últim minut, perquè enteníem que s’havia de donar continuïtat al que vam encetar en 2015, però no ha sigut possible.

Ha estat impossible conciliar les dues visions que teníem del moment polític global actual i la manera de traslladar aquesta visió a una candidatura. Des de Guanyar Alcoi entenem que és la ciutadania la que ha de decidir com ens conformem com a plataforma i com a candidatura electoral.

Han sorgit diferències insalvables en punts importants:

• En la configuració de la candidatura electoral, on Guanyar Alcoi sempre ha defensat que fóra mitjançant un procés de primàries obertes sense pactes previs ni quotes en l’ordre de les llistes, tal com va succeir en 2015.
  • En la mateixa concepció de Guanyar Alcoi com una plataforma ciutadana plural i oberta, conformada per persones individualment i no com un partit o una coalició de partits.

Des de Guanyar Alcoi s’ha tingut la voluntat de seguir construint un projecte conjunt i obert tal com fa quatre anys es va decidir i conformar amb la unió de moltes persones d’activismes i militàncies diverses. Valorem la decisió de l’assemblea d’EUPV que sí que ha compartit aquesta forma d’entendre el municipalisme, fugint de pensar només en els interessos de partit i fins i tot renunciant a pactes que probablement afavoririen la seua representativitat municipal facilitant llocs d’eixida.

Finalment, per la imminència del procés electoral i per no desgastar-nos més en una qüestió que ha d’estar subordinada a la nostra ferma intenció de generar propostes que possibiliten una vida digna als ciutadans d’aquesta ciutat, hem decidit presentar-nos a les eleccions municipals per separat.

Concorrerem, doncs, com a Guanyar Alcoi, amb el convenciment que podem revertir l’actual situació política de la ciutat, marcada per l’estancament fruit de la inacció del govern del PSOE, i per l’arribada d’una aliança potencial de la dreta i l’extrema dreta a escala estatal que només pot erosionar el que ens queda de sistema de benestar i marc de llibertats. I davant aquest escenari, ens sabem aliats polítics amb Podem i renovem la nostra intenció de seguir col·laborant a partir del 26 de maig.

Volem també animar a la ciutadania de cara al procés electoral, demanar que ningú es quede a casa el dia de les eleccions, doncs a Guanyar Alcoi seguirem treballant de valent perquè la manera de fer política basada en la participació directa, la de totes i tots, continue tenint una veu forta per la defensa del bé comú.

Coordinadora de Guanyar Alcoi

És interessant?